Besokare

Totalt antal besokare: Besokare idag:

Tuesday, January 7, 2014

Krupp och allergiskräck

Valle har varit förkyld sen innan jul i princip, feber, hosta och snorig. I fredags kväll när han somnat så vaknade han efter ett tag och var kruppig. Det var bara att sätta honom upp och försöka lugna honom då det blir värre av gråt och sådär. Det var inte jättlätt när han för tillfället är en riktig pappagris och gallskriker så fort han är hos mig. Ut på balkongen, andas frisk luft, sen sitta hos pappa. Varje gång han somnade om och lade sig ner så kom det tillbaka. Jag vet att barn med krupp ska sitta upp och sova, men seriöst, hur fan gör man det med en ettårig vridmask?

Två nätter höll det på, men vi behövde tack och lov inte åka till sjukhuset och inhalera. Jag satt i kö på 1177, men efter en halvtimmas väntetid och fortfarande på samma plats i kön så gav jag upp och tänkte att blir det värre så får vi väl ringa ambulans då. Vi sov gott hela natten.

Och igår fick han provsmaka sitt första kokta ägg. Uppväxt i en familj med typ alla allergier så har jag skräckfyllda minnen av småsyskon i ambulansfärd pga allerireaktioner. och jag tog det inte helt lugnt. Jag satt och stirrade efter prickar och tecken på andnöd och Rasmus tyckte jag var jättetöntig och gav Valle mer ägg.

Två gånger igår fick han prova och än så länge har det gått bra. Kanske har vi tur och får ett allergifritt barn? Håller tummarna!!

1 comment:

  1. Usch vad obehagligt! Både med allergier och krupp! Hoppas verkligen att Valle slipper matallergier!!!

    ReplyDelete