Besokare

Totalt antal besokare: Besokare idag:

Friday, January 11, 2013

Tidningskändis, första bebisen 2013

Ja, Valle var ju första bebisen att födas detta året i Tidaholm så idag har tidningen varit här och intervjuat oss och tagit kort. Detta innebar alltså att jag var tvungen att ta på mig anständiga kläder och sminka mig. Mycket skönt såhär i efterhand, att slippa morgonrocken, haha.
Detta kommer alltså att komma i Västgötabladet i början av nästa vecka, så de som vill ha och spara får väl helt enkelt hålla utkik i tidningen. Förstasidan och allt ;) Ojoj!

Annars är det rätt lugnt, men man känner ju att det tar på en att inte få sova ostört på nätterna. Han vaknar ca 2-3 gånger per natt och vill äta, och varje gång tar ca en timma pga blöjbyten, krångel, matning och vaggning. Så man är rätt så mör i huvudet. Men allt krångel är ju såå värt det när man får pussa på det där söta ansiktet hur mycket man vill!! Även om man är rätt så frustrerad emellanåt. Men då är Rasmus världsbäst och tar över och går runt och visar Valdemar lägenheten, haha. Häromdagen satt de och kollade på ett program om elefanter och då hör jag Rasmus säga : "Titta Valdemar, sådär såg mamma ut förra veckan innan du föddes." Så de roar sig, haha.

Idag hade vi tänkt att komma ut en sväng med vagnen för första gången men det snöar ju jättemycket så vi får se om det lugnar sig. Jag har knappt varit utanför dörren sedan förra onsdagen förutom när vi åkte hem från BB i lördags och återbesöket i onsdags. Så jag känner verkligen för en promenad.

Puss Puss, åh så gott!

1 comment:

  1. Häftigt att komma först! :D Tufft av er att orka med besök från tidningen sådär tätt inpå!

    SV: Ang. bärselen, man kan ha bebisen både framåt och mot sig. Framåt är inte riktigt att rekommendera om han inte fått in styrkan i nacken ännu men har man bebisen emot sig så går den nedvikta delen att fälla upp och spänna över huvudet. (om du kollar på mina bilder så förstår du förhoppningsvis!) Alltså bebisens huvud lutar mot bröstkorgen och selen gör en skydd som går att spänna åt så att huvudet hålls lite på plats. Minns faktiskt inte att jag läste ngt om vilken ålder den är från men den bär fråm 3kg till 6 kg. Vi måste hela tiden ha händerna vid huvudet på vår plutt när han är framåt vänd då han inte är fullstark i nacken än.

    Köpte selen även för att ibland när han är trött så vill han hellre sova i famnen men det duger bara om man är uppe och rör sig och då har vi ju honom mot kroppen :)

    Ett alternativ är ju bärsjal! :)

    Hoppas du fick ett någorlunda vettigt svar som du förstår, annars får du fråga igen ;D

    ReplyDelete