Besokare

Totalt antal besokare: Besokare idag:

Thursday, August 9, 2012

Sparkar, tjut och ledighet

Nu har jag bara två dagar kvar, idag inräknat, på jobbet. Undrar om jag kommer komma tillbaka ytterligare några gånger i framtiden? De senaste fyra åren har jag sagt många gånger att "idag är min allra sista dag här". Haha, så vi får väl se! Nästa sommar är jag mammaledig och sommaren efter det är jag klar med skolan och ska då söka arbete på heltid.

De närmsta två veckorna blir helt till att plugga. Två stycken omtentor ska klaras av. Sen får jag ääääntligen helledigt i några dagar innan skolan sätter igång igen. Då ska jag fan inte göra någonting alls. Semester? Har jag aldrig haft. Inte sen gymnasiet i alla fall.

De senaste dagarna har bebis kickat loss ordentligt i magen. Mest när jag och Rasmus diskuterat och jag blir arg. Den kanske märker av när jag blir irriterad elker nått? Igår såg jag att det putade till lätt. Jag inbillar mig att jag känner utanpå, men Rasmus känner inte. Fast han har lite dåligt tålamod tycker jag. Nu är vissa av sparkarna så tydliga att jag blir så förvånad så jag tjuter till. Verkligen en fantastisk känsla att varje dag känna av bebis mer och mer. Ibland tänker jag fortfarande att det är väldigt tidigt i graviditeten och sen kommer jag på att halva tiden gått. Helt galet!

1 comment:

  1. Jaa de har gått jätte fort!! Så mysigt med sparkar, ännu mysigare när man faktiskt känner om de är en fot eller arm och när man känner kullerbyttor!! Du har så mycket att njuta av framöver! Men tyvärr går andra halvan av graviditeten inte ens hälften så fort :( så tur de känns snabbt i början i alla fall :) KRAM

    ReplyDelete