Besokare

Totalt antal besokare: Besokare idag:

Tuesday, November 9, 2010

Att borja om...igen.

Nu ar det exakt 6 veckor kvar av min tid i Dublin. Alltsa dags att borja planera lite infor framtiden.
Har som tur ar en lagenhet hemma som vantar pa att jag ska flytta in och borja mitt nya liv. Igen.
Nar jag flyttade ifran min forra lagenhet sa tankte jag att jag skulle vara borta en eeevighet, jag menar 1 ar kanns langt nar man inte vet vad som vantar. Sa jag tankte kanske inte alls och slangde massa saker som jag nu inser att jag skulle behova. T.e.x handdukar, sangklader, grytor, lampor, ja sant man behover for att overleva helt enkelt. Sa jag far alltsa ta och kopa allt sant nytt. Inte direkt inraknat i min knapra budget.
Sen ar jag faktiskt inte ens saker pa vad jag sparat och slangt egentligen, och mina saker ar utspridda lite overallt sa har inte alls koll pa laget. Jag ska alltsa hinna med att aka hem, fira jul, flytta in och storhandla astrakiga saker som ovannamnda plus mat, stadgrejer, duschsaker etc inom loppet av en vecka! Inte latt nar man inte har korkort eller bil utan far ta hjalp av alla snalla manniskor dar hemma. Igen. Hatar att be andra om hjalp men i detta fallet ar det valdigt nodvandigt.
Jag vill inte lagga mina sparade pengar pa dessa javligt trakiga saker, jag vill kopa roliga mer nodvandiga grejer istallet.
Som en dator. Eller skolbocker. Eller...hyra..? Nej det verkar som att det faktiskt inte finns natt roligt for mig att kopa inom den narmsta tiden. Slosandets tid ar forbi!
Ska anda bli skont att ha mitt eget stalle igen. Dar bara jag (och formodligen Gabban) bor. Laga min egen mat. Ga runt naken (maybe not, da detta ar nagot jag aldrig gillat hur mycket jag an kunnat gora det forr, eftersom jag bara fryser). Men ja, saker man inte kan gora nar man ar inneboende. Skota mitt eget. Det ska bli illgott.

Jag MASTE fan skriva en lista pa allt jag behover. Problemet ar bara att jag inte riktigt vet vad det ar.

Lagger till en vacker lat med fantastisk text som forklarar exakt hur det kanns ibland., speciellt nu.

2 comments:

  1. Skriv upp AllT Du behöver i ett eget boende. När det är gjort bockar du av det Du vet att Du har. Sedan får Du bocka av mer när Du kommer hem då, eftersom Du har ett minne som en teflonpanna. Resterande på listan har du uppenbarligen inte och får köpa hem... eller tigga från mamma o pappa... eller andra av de 3 F:en ;)

    ReplyDelete
  2. Vilka ar dessa tre F du snackar om?
    Sen har jag ett ovanligt bra minne, tackar sa mycket! :)

    ReplyDelete