Besokare

Totalt antal besokare: Besokare idag:

Tuesday, September 24, 2013

Tandgnissel och mamma

Valle håller ju på att få en massa tänder i överkäken. Typ fyra. Nu har det värsta hänt. En av dem har kommit ner och han har kommit på att han kan GNISSLA den mot undertänderna. Jag ryyyyyyser. Huuaa. Kan knappt skriva om det. Och han sitter här vid köksbordet och gnisslar as we speak. Uuööhh.

Igår kväll när han gick fram och tillbaka längst soffan som han gör varje dag så var han lite gnällig och trött. Helt plötsligt säger han MAMA. Inget ovanligt men det brukar vara MAMAMA. Jag väntade på ett tredje MA, men det kom aldrig. Jag tycker att vi kan säga att det var helt med mening och inte alls en slump att det tredje MA-et uteblev en gång.

Så, Valle har sagt mamma. Så det så. 

Baby in a box.

4 comments:

  1. Duktigt Valle med snackandet! Inte så duktig med gnisslandet. Nu ryser jag.. :P

    Förresten, vet du att det är jättesvårt att kommentera din blogg? Man måste skriva in bokstäver och siffror som är omöjliga att se. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaså? Hum, det är nog för att jag måste godkänna kommentarerna innan de publiceras... Får en massa reklam och skit. Ska se över detta :)

      Delete
  2. Åh, Valles första mama! Det är stort! Visst blir man alldeles blödig när dom krystar ut dom där första Mama och Papa? Det gör liksom att man förlåter varenda jobbig natt man haft med dom ever. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, nu var det nog inte meningen, men ändåååå, man får ju en förhint om hur det kommer låta :) De senaste dagarna har han mer sagt BABA... skitunge.

      Delete