Besokare

Totalt antal besokare: Besokare idag:

Sunday, September 1, 2013

Nya tag, jag erkänner mina brister!

Den senaste tiden har det blivit lite mycket av allt. Chips på helgen, vin på helgen, cigg till vinet. Och har det funnits några cigg kvar efter helgen har dessa rökts upp. Och sen när de har varit slut så har nya köpts och det har alltså resulterat i ett par, tre ciggaretter om dagen de senaste två veckorna. Det är SÅ lätt att hamna i gamla vanor, speciellt när det gäller de dåliga. Jag har så dålig motståndskraft, och som alla beroendemänniskor hittar man alltid ursäkter för att röka/dricka/äta eller vad det nu kan vara. Mina ursäkter har varit: "det är så stressigt med pluggandet, jag kan röka lite utan att bli en heltidsrökare igen, jag har ju faktiskt SLUTAT röka, jag kan hålla det på en lagom nivå". Men till slut har jag alltså suttit där med en cigg i näven en onsdageftermiddag. Precis det jag inte skulle. Att det inte blivit något tränande under denna tiden har inte gjort saken bättre.

Så nu kära vänner, är det slut på all SKIT. INGA chips, INGET vin, och absolut INGA cigg! Lite chips på helgen kanske inte låter så farligt, men det gör mig svullen som ett as och det håller i sig hela veckan sen, så det är absolut inte värt det.

Jag började dagen idag med en löprunda, den första på en månad, och jag sprang längre än jag gjort förut. Blodsmak i munnen och ont i luftrören, men fy faaan va gött jag mår nu. Att jag gjorde det! Ånarundan var perfekt för mig och vackert är det också.

Jag vill för en gångs skull vara stolt över att jag har kontrollen över mitt liv, inget beroende i världen ska få styra mig! Jag vill inte röka och jag SKA inte röka. Så det så!


No comments:

Post a Comment