Besokare

Totalt antal besokare: Besokare idag:

Monday, September 16, 2013

En stor lättnad

Jag har snart varit utan facebook i en vecka. Jag trodde det skulle vara jobbigt, men sanningen är att direkt när jag tog bort den så var det som en stor tyngd släppte från mina axlar. Jag andades ut. Av många olika anledningar. Jag har knappt reflekterat över att jag inte haft den den här veckan. Enda jag har märkt är att antalet läsare på bloggen minskat när jag inte länkar den där längre, men what the hell. Småsaker.

Nu börjar det äntligen bli höst ute. Jag har varit trött på sommaren i flera veckor. Jag vill ta på mig jacka, halsduk, vantar, mys och pys. Slippa svettas . Andas frisk luft. Jag har nästan känt mig kvävd av värmen det senaste. Jag blev överlycklig idag när jag tittade ut och det var småregnigt och grått. Hallelujah!

Och rökningen då? Jodå, när jag väl bestämde mig att NU FÅR DET VARA BRA, så försvann också suget. Oerhört konstigt. Från att ha gått hela graviditeten + amningen och varit nästan konstant röksugen (och inte rökt ska jag påpeka) till att börja småröka igen när jag var "fri" till att bestämma mig för att sluta igen och suget försvinner. Så himla konstigt. Jag antar att jag slutar av en anledning den här gången som inte är för någon annan än mig själv. Nu är det JAG som bestämmer. Jag vill inte röka för MIN skull. Och då gör jag inte det heller.

Och jag är stolt. Att jag kan ta kontrollen över saker i mitt liv. Jag har sagt det förut: jag vill inte låta NÅGOT beroende styra mig och mitt liv. JAG är den som ska ha kontrollen. Inte cigaretterna, godiset eller alkoholen, eller vad det nu kan vara. Bara jag. Och det går ju faktiskt bättre än förväntat :)

3 comments:

  1. Bra jobbat med rökningen! Tror att din ändrade kost och träningen också bidrar; lever man sunt vill man inte förgifta sig i övrigt. Well done. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack det var det jag kände också. Rökningen passade inte riktigt in :) Läste du skulle springa ett lopp? How's it going?

      Jag skulle också gjort det nu på söndag, men min fot vill inte, så kan itne springa alls istället :/

      Delete