Besokare

Totalt antal besokare: Besokare idag:

Tuesday, September 10, 2013

Slopar allt negativt

Den senaste tiden har jag blivit medveten om att livet är skört. Vi har bara ett liv. Vi får bara en chans. Jag har valt att ta den chansen till att göra det bästa av det som är. Jag kämpar dagligen mot min ångest och där kommer träningen in, den hjälper väldigt mycket. Jag vill må bra i kroppen så jag har slutat röka, äta mat jag mår dåligt av och jag dricker minimalt. Och om folk tar detta som nedvärderande mot de som inte lever på samma sätt som jag (detta fick jag kastat i ansiktet igår) kan inte jag ta ansvar för och jag tänker inte be om ursäkt för att jag är på väg att må bättre.

Jag tänker inte vika mig för jantelagen och saker som påverkar mig negativt nu för tiden säger jag hej då till. Därför tog jag nu bort min facebook. Jag kommer ha kvar min blogg och min instagram. Jag tänker fortsätta skriva om det jag vill. De som stör sig på det behöver inte läsa. Det är frivilligt. Jag känner heller inte att jag är skyldig att debattera mot de som andra åsikter än jag, detta är min personliga blogg där jag skriver av mig, jag är ingen debattjournalist.

Jag försöker att inte ta åt mig, men FAN vad det sårar!









4 comments:

  1. Konstigt att folk har så mycket åsikter om andra. Men något jag försöker gå efter är att What other people think of me is none of my business. Det är liksom deras egna problem. Folk som hackar på andra mår oftast inte bra själva så det enda man kan göra är att le och tacka för sig. Btw är jag också redigt trött på facebook.. väldigt mycket negativt där.

    ReplyDelete
    Replies
    1. visst är det? Mår dåligt bara av att vara inne där, lika bra att minimera stressande moment ;)

      Delete
  2. Fortsätt kämpa med att inte bry dig! Man ska omge sig av människor som ger en bra energi, och som stöttar en när man fattar vettiga beslut. :)

    ReplyDelete