Besokare

Totalt antal besokare: Besokare idag:

Tuesday, September 17, 2013

Föräldraledig, studerande, jobbsökande 24-årig kvinna söker mer timmar på dygnet.

Just nu är det förfärligt många bollar i luften. Samtidigt som jag är föräldraledig har jag mina extremt roliga tentor att plugga på, jag väntar på ett tentaresultat, jag ska komma på vad fan mitt examensarbete ska handla om OCH jag måste söka jobb inför våren. Jag måste dels få in en fot någonstans så att jag har något när skolan är slut och dels behöver vi mer pengar. Plus att jag tycker det är roligt att jobba. Faktiskt.

Jag har skrivit CV och personligt brev och igår skickade jag mitt första jobbmejl till en butik i Alingsås. Jag sökte både extrajobb och för nästa sommar. Jag har ingen aning om ifall de söker personal men nu vet de att jag finns. Får väl gå in och visa mitt försäljarleende också. Hähä.

Men en del saker har hänt:

Valle har fått förskoleplats på den förskolan jag skrivit om tidigare. Den ligger rakt över vägen i princip och är en fristående Waldorf-skola. Ekologisk närproducerad mat som lagas på plats. Dock vegetarisk, men skit i det, han får ju kött hemma.

Han håller på att få tre (eller fyra, är inte säker) tänder samtidigt i överkäken. Mycket dreggligt och lite gråtigt.

Han vägrade att äta den hemlagade havregrynsgröten med det hemlagade äppelmoset jag gav honom. Mycket kväljningar. Industrigröt är tydligen godare. Ingen tacksamhet alls visas för sin mors slit i köket. Så att, eh, det har ju inte löst sig i och för sig. Jag kanske får börja blanda 50/50 med gröten också. Så att han vänjer sig. Gillar inte industrigröterna, känns som man blandar vetemjöl med vatten, mums tycker Valle. Det tycker inte jag.

Busigt med byxorna på huvudet.!



2 comments:

  1. Haha åh, min unge är likadan.. avskyr gröten jag gör åt henne.. även om jag mixar grynen först så att det blir riktigt puré utan bitar. Vi får väl hoppas att båda våra ungar tar sitt förnuft till fånga snart! Grattis till dagisplatsen också! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahah ja det gör jag också!! De lär sig kanske så småningom ;)Och tack, det känns bra att ha en sak mindre att oroa sig för :)

      Delete