Besokare

Totalt antal besokare: Besokare idag:

Sunday, September 29, 2013

Pirr i magen

Här sitter vi vid köksbordet, jag och Valle. Han roar sig med att slänga ner leksaker på golvet som jag får plocka upp och jag roar mig (nåja) med att betala räkningar, föra över pengar till matkontot och så vidare.

Snart går flytten till Alingsås och det är med ett pirr i magen. En nystart. Vår stad. Valles framtida hemstad. I GP förra veckan hade de flera sidor om vilket superkommun Alingsås är, att det är framåtanda och den växer, hela tiden, speciellt barnfamiljer flyttar dit. Well, look at that! Det var så himla roligt att läsa och det gör att jag känner mig ÄNNU mer nöjd med vårt val. Nu sitter jag och nästan hoppar på stolen av iver att börja jobba. Inte för att jag har något jobb än, men ändå, jag får ligga i, vara asjobbig och både skicka CV, ringa och besöka. Inte ge mig. Det blir nog bra. Valle har en dagisplats och jag är good to go!

Det första jag ska göra när kassan här hemma utökas är att egoboosta mig själv. Köpa en het klänning, köpa snygga skor, gå till frissan, kanske dra en massage. Ah, ni fattar grejen. Det blir liksom inte mycket sexiga klänningar eller massage när man är hemma med en huligan, jag får lägsta mammapenning, och vi i princip lever på en inkomst som Ramus jobbar röven av sig för. Det SUGER! Men snart. SNART.

Jag ser ljuset!

 

3 comments:

  1. Vad härligt när man känner att man valt så rätt!
    Förstår hur du känner med pengar. Jag fick 3000 kronor i mammapenning i augusti. Sedan dess har jag haft 0 kronor i inkomst. Stackars Kim sliter satan och så har vi knappt råd att handla mat ens. Men nu ska det snart bli ändring på det!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne det är fruktansvärt. De som säger att pengar inte har någon betydelse är nog dom som aldrig levt på marginaler. Usch.

      Delete
  2. Yey, vad skönt att du tog bort spärren!!!

    ReplyDelete