Besokare

Totalt antal besokare: Besokare idag:

Thursday, September 12, 2013

Överansträngning?

Igår var jag ute och sprang igår. Gav mig fan på att det skulle vara över 4 km och jag skulle klara det på under 30 min. Sträckan blev 4, 25 på 29 min och 45 sekunder. Kändes väldigt bra igår. Hade energi att spurta det sista och hade nog klarat hålla ett ganska högt tempo upp till 5 km. Men jag valde att stanna när det kändes som jag uppnått det jag ville. Det var första gången jag sprang på asfalt och det kändes också bra. MEN, efter jag duschat igår kom smärtan smygande i höger fotled och upp en bit bak i vaden. Tänkte det skulle gå över, men har lika ont idag. Känns nästan som en vrickning, men jag vrickade mig inte. Jag får nästan halta. Ska smörja med Voltaren och vila idag och se vad som händer. Någon som vet vad det kan vara? Är det överansträngning?

Så jävla typiskt om jag ska få ont och inte kunna träna nu när jag kommit igång!!! Gaahh! Ska köra muskelövningar också, hemma, endast kondition räcker inte, jag måste få styrka i kroppen också. Så tänker jag i alla fall. Speciellt ryggen behöver tränas upp (och röven, haha, och magen, oops). Nej men seriöst, jag har frukansvärt dålig hållning och det beror nog på att jag aldrig tränat. Det vill jag ändra på.


2 comments:

  1. Låter likt det jag har och jag misstänker överansträngning för min del. Jag ville för mycket på för kort tid. :(

    Det har gått fem veckor nu sen jag slutade springa och det är jättetråkigt. Ska träffa en sjukgymnast om två veckor och hoppas att han kan hjälpa mig.

    Hoppas att ditt går fortare över. Vila i alla fall tills foten känns bättre.

    Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det är nog så. Funderar också på att träffa en sjukgymnast, jag måste ha inlägg i mina skor då jag tror att jag sätter ner fötterna fel och då blir det felbelastning. Måste träna upp musklerna och allting runt foten också så det blir mer stabilt, är ju helt otränad och då är väl anklarna veka också...

      Hoppas du blir bra snart, det började ju precis bli roligt att springa... :/

      Delete