Besokare

Totalt antal besokare: Besokare idag:

Wednesday, October 2, 2013

Jobbsök och extra kär

Phu, vad jag har mejlat de senaste två dagarna. Skrivit om mitt personliga brev så det lät mer tilltalande, mejla, mejla , bifoga filer, foton, promota sig själv. Söka söka, googla.

När vi väl är nere i Alingsås ska jag också besöka butikerna. Det brukar vara bättre än att mejla och skicka spontanansökningar. Alingsås är ju en växande stad så jag håller tummarna för att även handeln ökar och att personal behövs. Göteborg ligger ju nära så där ska jag söka också, givetvis.

De senaste dagarna har jag varit extra kär. Kär i Rasmus, Valle och livet. Jag har haft en oerhörd livsglädje. Jag har också köpt mig en sprillans ny dagbok, och ska ta upp mitt skrivande igen. Den ska användas för att behålla positiviteten och för att hjälpa mig själv att inte fastna i negativa tankar och spiraler. Jag gör det väldigt lätt och jag måste påminna mig om att försöka se saker på ett annat sätt. Hitta lösningar för mig själv och peppa mig själv.

Det kanske låter fånigt, men för mig fungerar det. Känner jag mig nere så kan jag bara sätta mig och antingen läsa det jag skrivit innan eller skriva det jag känner då och vända det till något bra istället.
Påminna sig om saker man gör bra istället för att bara tänka på saker som strular.

Nu ska jag mata mitt nyvakna barn och sen kommer minikusiner och hälsar på!

Fina dagboken, du ska vara till stor nytta!
Mina älskade fina killar!





No comments:

Post a Comment