Besokare

Totalt antal besokare: Besokare idag:

Monday, October 21, 2013

Mat och fasta, fresh start!

Eftersom jag frossat i väldigt mycket dålig mat det sista så gör jag ett ordentligt ryck. Mitt sockersug är inte att leka med och det behövs seriöst ordentliga krafter för att bryta detta. Så, jag skrev ju igår att jag skulle testa fakir i några dagar. Det betyder alltså att man nollar kolhydraterna och egentligen bara äter kött, fisk, kyckling, ägg och fett (smör, oljor, majonäs exempelvis). Inga mejerier, inga grönsaker. Det finns ju en anledning till att de flesta bara tar en vecka eller så med detta, antingen för att öka förbränningen i kroppen eller som jag, för att skicka sockerberoendet åt helvete.

Men, liiiite grönt måste jag ha, jag köpte en stor påse spenat igår, mycket gott att smörsteka och passar till det mesta. Jag tänker testa några dagar med detta plus att börja med periodisk fasta, 16:8, vilket innebär att jag äter mellan 12-20 på dagarna, och skippar frukosten. Oftast är jag inte hungrig fören vid lunch ändå (om jag äter bra mat som håller mig mätt länge) utan det blir av ren vana. Idag kurrade inte magen fören kl 11.30 och det var ju perfekt. Så, det blev en stor omelett av tre ägg, ett halvt paket bacon och lite spenat. Mycket gott, och jag kommer säkerligen inte behöva äta fören vid 18-tiden igen. Då kan jag ägna dagen åt annat än att bara tänka på mat hela tiden och riva i skåpen.

Många tycker att detta är extremt, att man har problem med maten och det är tråkigt att behöva försvara sig hela tiden (som jag skrivit om tidigare). Nu kommer jag skita fullständigt i vad andra säger om mina matvanor. Jag mår så himla BRA av att äta såhär. Jag är pigg, lugn i humöret, magen är bra, ingen huvudvärk, jag sover bättre, har inga blodscokerfall. Bara de här senaste veckorna när jag ätit ömsom bra och ömsom dåligt så har jag blivit mitt gamla arga, ledsna jag. En Natalie som inte jag gillar, och som andra förmodligen inte tycker så bra om heller.


No comments:

Post a Comment