Besokare

Totalt antal besokare: Besokare idag:

Monday, November 4, 2013

Flyttkaos, sova i eget rum och ett färglatt barn

Oj oj vi har haft fullt upp. I fredags gick flyttlasset till Alingsås och medan Rasmus körde grejer så var jag kvar i Tidaholm och städade. Allt gick bra trots stundtals kaosartade situationer och en sönderstressad Natalie.

Jag har nog aldrig haft så många blåmärken och skärsår som jag har för tillfället. Jag har slått i smalbenen i allt som stått ivägen och skurit mig på allt som man kan skära sig på. Jag har svurit oerhört, gråtit ungefär lika mycket och varit allmänt otrevlig. Men nu börjar det lägga sig, i takt med hur kartongerna minskar.

Valle ser inte bättre ut han. Eftersom han går hela tiden nu men har typ noll balans och inte förstår att man kan använda händerna att ta emot sig med så har han lika mycket blåmärken som jag. Detta samtidigt som eksemet ökat när det blivit kallt och han är lika blek som killen i Twilight. Vi ska ju smörja honom morgon och kväll, både med mjukgörande och kortison. Men eftersom Valle blir som en hyperaktiv ål med koffeinkick när det är smörjningsdags så är det inte alltid det blir så noga som man önskar.

Nu har han också sovit i sitt eget rum i två nätter och sovit bättre än någonsin. Han har endast vaknat framåt morgonen och det på grund utav att han kissat igenom. Annars hade han nog sovit där tills det var dags att gå upp. 10 månader blev han igår och av säkerhetsskäl (läs ål-liknelsen ovan) har vi också plockat bort skötbordet.

Nu är det dags för ålen att vila, och jag ska fortsätta packa upp.

Tjing!

5 comments:

  1. Vad skönt att det går framåt med flytten! Och att ni får mer sömn! Nu hoppas vi att det håller i sig. Sienna kissade också igenom allt på nätterna, men pampers dry night har faktiskt funkat för oss (förutom vid ett extremt tillfälle, då hennes kropp fick för sig att hon var kamel eller nåt).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. Ibland fattar jag inte vart allt kiss kommer ifrån. Men har också köpt pampers baby dry nu, och inatt gick det bra :)

      Delete
  2. Skönt att flytten är färdig! Det är verkligen bland det värsta som finns - att flytta. Men sen så är det ju så mysigt att få gå omkring och packa upp i det nya hemmet. Himla stort av Valle att sova själv också! Noelle är ju över året nu men sover fortfarande mellan oss. Känns så att det börjar bli dags för en ändring..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, speciellt köket, det var färdigt typ dagen efter på morgonen haha.

      Han har sovit i sitt rum i tre nätter nu, gått hur bra som helst, så väntar på ett rejält bakslag snart. Trodde inte han stördes så mycket av oss, men tydligen gjorde han det. Han känns så stor helt plötsligt... Ändå mysigt att ha honom mellan oss...när han inte fisar mig i ansiktet eller sparkar mig på näsan....

      Delete
  3. Skönt att flytten går framåt! Inte lätt att flytta med småbarn..

    ReplyDelete