Besokare

Totalt antal besokare: Besokare idag:

Monday, November 25, 2013

Sömnbrist och utedag

Valle har börjat med nått så himla irriterande på nätterna. Han ligger och vrider sig, stönar, gnäller, sparkar med benen, tuggar på nappen, sätter sig upp, lägger sig ner, slår huvudet i sänggaveln, tuggar lite till, spottar ut nappen, vill ha den igen, spark spark... Fast samtidigt liksom sover han. Eller ja, han blundar i alla fall. Detta håller helt seriöst på i flera timmar. Ingenting hjälper. Inte att vagga, kramas eller hålla om, för då vrider han sig ur famnen bara. Och jag fattar inte hur han kan vara pigg och vilja gå upp sen efter att hållt på så här en hel natt. Han kan ju inte vara utvilad! Jag vet att jag inte är det i alla fall.

Det är likadant när han ska lägga sig på kvällen. Han kämpar emot till det yttersta, vrider sig, slåss, rivs och är asjobbig. Så jag blir arg på Valle, Rasmus blir arg på mig och så skäller jag på Rasmus. Vi är inte jättepedagogiska i det här hemmet... Hrm...

Igår var vi allafall ute i några timmar. Vi var i Nolhaga park, det ligger ca 20 minuters promenad härifrån, en jättestor fin park med djurpark, fina promenader, broar, och det kommer nog vara fantastiskt på sommaren. Sen gick vi till Mjörn, sjön som ligger precis i närheten också. Det är ju underbart att ha gångavstånd till både vatten, skog, och parker. Jag blir bara mer och mer kär i vår nya stad!



Valle tyckte fåren var så fina att han kvittrade som en liten fågel!

1 comment:

  1. För ett tag sen började Noelle också med att vrida och vända sig om nätterna. Jättejobbigt eftersom hon fortfarande sover mellan oss. Men nu har det övergått i någonting mycket värre - hon vaknar skrikandes och VÄGRAR somna om. Kul att göra morgon klockan 3 på natten, liksom. Hoppas att ni får några lugna nätter i alla fall så att ni hinner pusta ut lite mellan varven..

    ReplyDelete