Besokare

Totalt antal besokare: Besokare idag:

Wednesday, January 29, 2014

Inskolning

Nu har vi skolat in i tre dagar. Idag var första gången jag skulle gå ifrån en stund. Och alltså, jag var ute i typ tre minuter och han grääääät så mycket. Tog en bra stund att trösta efter att jag gått in igen. Vi tar det väldigt långsamt så han ska lära sig att jag kommer tillbaka efter jag gått iväg. Imorgon ska jag egentligen gå iväg en halvtimma men det blir nog kortare. Bra att vi kan anpassa det så efter Valle. Vi har hela nästa vecka också, plus extra dagar om det behövs, eftersom jag inte börjar jobba fören om en månad. Och skulle det krisa när jag ska lämna längre stunder nästa vecka så ligger förskolan ca 200 meter hemifrån.

Annars leker han bra (och med leker menar jag tuggar på böcker och kastar korgar), är inte blyg och i hans lilla grupp är de bara fem barn. Super! Alla leksaker är giftfria och de äter vegetarisk, ekologisk och närodlad mat. Det tycker jag känns väldigt bra!

Igår ritade han för första gången. De andra små barnen ritade fina sträck på sina papper. Valle rev sönder sitt och stoppade kritan i munnen! Oh, well, man kan inte vara bra på allt :)

No comments:

Post a Comment