Besokare

Totalt antal besokare: Besokare idag:

Sunday, December 8, 2013

Raslös, ensam hemma

Rasmus och Valle har åkt till Valles farbror. Jag är ensam hemma. Hade tänkt att passa på att sy upp våra gardiner ifred, men det är fasligt svårt när man inte äger ett strykjärn (jag vet, minuspoäng på vuxenlistan). Fick ge upp den idén. Satte mig att kolla på tv. Kunde inte slappna av. Började rita lite. Kunde inte slappna av. Dammsög lägenheten. Plockade iordning alla Valles leksaker. Fluffade upp soffkuddar. Skurade badrummet. Vek tvätt. Lagade mat till Valle. Och nu sitter jag här. Fortfarande rastlös. Saknar mina killar. Vill inte alls vara ifred mer nu.

På tal om något annat så är jag grymt trött på mitt hår. Trött på det blonda. Men vad ska jag göra? Brunt? Rött? Lugg? Inte lugg? Tänker mig lite som Titiyo, jävla snyggt alltså!



2 comments:

  1. Rödbrunt! Haha, vi har inte heller strykjärn. Fail.

    ReplyDelete
  2. mörkt, eller rött är sjukt fint såhär dags på året. och lugg är oftast en riktig uppiffning :) och du hade väll lite lockigt i dej själv? tycker iaf titiyos frilla e het!

    ReplyDelete