Besokare

Totalt antal besokare: Besokare idag:

Wednesday, August 14, 2013

Varför majskrokar?

Jag är ju sådär att jag inte vill ge Valle bitar, för jag är sjukt rädd att han ska sätta i halsen. Hade jag fått bestämma så hade han levt på flytande föda tills han börjar högstadiet. Men jag inser också att det inte är hållbart, speciellt nu när han matvägrar när man matar allt annat än välling. Det hade nog fungerat bra att ge honom lite bitar att pilla med själv, men jag vågar faktiskt inte.

Så igår köpte jag majskrokar, tänkte att de smälter ju i munnen. Vissa sätter ju majskrokar i händerna på barnen innan de knappt fyllt sin första bajsblöja men jag fattar egentligen inte vad de är bra till? De mättar inte. De är inte jättegoda. De kladdar nått jävligt.

Valle fick i sig två stycken genom att bara gnaga och dreggla på dom. Jag ansvarade för hållandet måste jag medge, hade Valle fått hålla själv hade han tryckt in hela med en gång, usch hjälp. Jag är inte direkt frälst.

Så, jag fattar inte grejen med dom. Är det för att distrahera? Muta? Istället för fika?

Varför majskrokar?



1 comment:

  1. Det finns ju ett slags nät man kan lägga i fruktbitar som barnet suger på, då kan de även känna konsistensen på frukten. Det finns några olika sorter, en med napp och en som ett nät, de finns att köpa på babyproffsen, sök på Google på umami taste teaser och den med nät tror jag hette leasing feeder.

    ReplyDelete