Besokare

Totalt antal besokare: Besokare idag:

Thursday, February 20, 2014

Bye bye sjukdom och mammaledighet

Äntligen mår vi bättre. Eller ja, Valle nyser gula strängar emellanåt och hostar ibland, men annars mår han bra, och jag med. Så imorgon tänkte jag att han skulle få gå till dagis en sväng. På måndag börjar jag jobba och då blir det långa dagar, så jag vill inte att han ska ha glömt av det alltför mycket. På onsdag åker jag på utbildning i Dalarna i 8 dagar (!!!!!!!) och jag samlar kraft. Som tur är så är det fullspäckat schema och jag ska försöka njuta av att få sova ostört och duscha länge ifred, gå på toaletten ensam och läsa böcker på kvällarna. Men hjälp, 8 dagar är lång tid, jag har bara vart ifrån Valle max en natt annars. Det blir en prövning för oss alla, men det kommer gå jättebra.

Ska bli roligt att träffa mina arbetskamrater, och ha ett eget liv utanför hemmet. Just nu lever vi en konstig bubbla där Rasmus är min enda kontakt med omvärlden, och det är inte så roligt som det kan verka (haha). Nej, men man behöver verkligen annan inspiration än den från hemmet, så det kommer bli görbra.

Och, på lördag ska håret piffas upp, baaaam :D


2 comments:

  1. Håller med dig; man behöver verkligen ha kontakt med folk även utanför hemmet! Och jag blev nästan lite avundsjuk på din åtta-dagars tur, även om jag vet att det kommer svida i slutet.

    ReplyDelete
  2. Hur har det gått för er med jobb och dagis och utbildning? Nyfiken! Men här ekar det tomt.

    ReplyDelete